W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Myśląca bajtocka mrówka chodzi po krawędziach sześcianu ABCDEFGH:
Zastanawia się, na ile sposobów może przejść z zadanego wierzchołka sześcianu do wskazanego innego, przechodząc dokładnie po krawędziach (jeżeli mrówka zaczyna iść po danej krawędzi, to nigdy nie zawróci i kiedyś dojdzie do drugiego jej końca). Jeżeli mrówka przejdzie razy po tej samej krawędzi, to krawędź tą liczymy razy. Mrówka chciałaby, żeby jej trasa była ciekawa, to znaczy, jeżeli w pewnym momencie mrówka wejdzie po pewnej krawędzi do danego wierzchołka, to nie chciałaby wyjść z tego wierzchołka w kolejnym kroku po tej samej krawędzi.
Ponieważ mrówka potrafi jedynie liczyć od do , dla pewnego , to podaj jej tylko resztę z dzielenia przez liczby możliwych tras, spełniających powyższe warunki.
Napisz program który:
W pierwszym wierszu wejścia znajdują się dwie wielkie litery i (, ), oddzielone pojedynczym odstępem i oznaczające wierzchołki początkowy i końcowy na trasie mrówki. Drugi wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite i (, ), oddzielone pojedynczym odstępem.
W pierwszym i jedynym wierszu standardowego wyjścia należy zapisać jedną liczbę całkowitą - resztę z dzielenia przez liczby ciekawych tras mrówki z wierzcholka do wierzchołka , złożonych z dokładnie krawędzi sześcianu.
A B 3 100poprawną odpowiedzią jest:
2
Autor zadania: Jakub Radoszewski.